#

Rozgrywki

#

Masters League – Faza zasadnicza zakończona – czekamy na finały

Ostatnie spotkania przed finałami offline Masters League, które rozpoczną się już 08.06 w studio Polsat Games. rozegrane zostały 29.05. Krótkie podsumowanie rozegranych pojedynków znajdziecie poniżej.

 

PACT vs Cromcodiles

Mapy wybrane przez zespoły to: Oregon (wybór Actina PACT) oraz Willa (wybór Cromcodiles). W przypadku remisu, decydującą mapą miał być Konsulat.

Oregon

Wykluczeni operatorzy: Capitao i Maestro (bany Cromcodiles) oraz Nomad i Mira (bany Actina PACT).

Pierwsza runda BO3 między Cromcodiles a Actina PACT rozegrana zostało na mapie Oregon, gdzie Cromcodiles, jako pierwszy punkt do obrony, wybrali Pralnię oraz Schowek. Atak na ten punkt nie sprawił żadnego problemu zawodnikom PACT, którzy dosłownie wpadli na punkt przez włazy w Sali spotkań, podłożyli rozbrajacz i nie dali rozbroić go przeciwnikom. Dzięki temu, to oni zdobyli pierwszy punkt w tym spotkaniu. Obrońcy w drugiej rundzie ponownie próbowali obrony tego samego punktu (Sypialnia oraz Schowek), jednak nie wyciągnęli oni lekcji z poprzednio przegranej rundy i kolejna runda wpadła na konto PACT. Cromcodiles zmieniło punkt w trzeciej rundzie na Sypialnię dziecięcą i mimo przewagi jaką zyskali atakujący na początku rundy, chociażby za sprawą Deepa, który po zajęciu Kuchni, mógł bez przeszkód atakować podłogę w Sypialni dziecięcej, obrońcom udaje się wygrać swoją pierwszą rundę. Przy wyniku 2:1 dla PACT, obrona znowu przeniosła się na Pralnię, lecz kolejny raz Cromcodiles nie było w stanie powstrzymać atakujących. W piątej rundzie ekipa Kromkodyli, mimo porażki podczas poprzednich prób obrony Pralni, zdecydowała się wybrać ten punkt jeszcze raz – niestety, historia lubi się powtarzać, a obrońcy stracili kolejny punkt, co doprowadziło do wyniku 4:1. Ostatnia obrona Cromcodiles na pierwszej mapie przeniosła nas do Sypialni dziecięcej, gdzie w trzeciej rundzie udało się powstrzymać atak PACT. Tym razem jednak Z1aro postanowił zmienić taktykę swojej drużyny i zdecydował samotnie utrzymać Kuchnię, co poskutkowało zdobyciem przez niego dwóch zabójstw. Finalnie PACT zakończył pierwszą połowę wynikiem 5:1, po szybkim wejściu na górne piętro Oregonu.

Po zmianie stron Actina PACT, podobnie jak ich przeciwnicy w obronie, zaczęli od Pralni oraz Schowka, jednak ich obrona znacząco różniła się od tej, którą stosowali gracze Cromcodiles. Daleko wysunięci roamerzy nie pozwolili atakującym dotrzeć nawet w pobliże bombsite’ów, co doprowadziło do wyniku 6:1 dla PACT. W rundzie ósmej drużyna PACT pokazała doskonałą obronę Sypialni dziecięcej, po raz kolejny bardzo opóźniając atak Cromcodiles, które mimo przewagi jednego zawodnika w ostatnich sekundach , nie było w stanie podłożyć rozbrajacza. Pierwsza mapa zakończyła się wynikiem 7:1 dla Actina PACT.

Willa

Wykluczeni operatorzy: Capitao i Maestro (bany Cromcodiles) oraz Jackal i Mira (bany Actina PACT).

Sala trofeów oraz Sala rzeźb jako pierwsza lokalizacja mogła być świadkiem starcia między obrońcami drużyny Cromcodiles a atakująymi graczami zespołu Actina PACT – po szybkiej wymianie ognia na placu boju pozostali tylko gracze strony atakującej. W drugiej rundzie Cromcodiles próbowało obronić Pokój lotnika oraz Pokój gier, niestety idące za ciosem PACT nie dało szans swoim przeciwnikom. W trzeciej rundzie Nathan, atakujący od strony Głównej sypialni, pewnie wszedł na Salę rzeźb, zdobywając przy tym trzy zabójstwa i zapewniając swojej drużynie trzecią wygraną z rzędu rundę. Od rozpoczęcia drugiej mapy zawodnicy Cromcodiles nie byli w stanie powstrzymać bardzo agresywnie grających przeciwników i niestety nie inaczej było w rundzie czwartej podczas obrony Pokoju lotnika. Cztery rundy – tyle czasu potrzebowali gracze Cromcodiles, aby zmienić swoją taktykę w obronię i zdobyć kontaktowy punkt na 4:1 podczas obrony Sali trofeów. Ostatni atak PACT przeprowadzony został na Pokój lotnika oraz Pokój gier, jednak dobra obrona Cromcodiles doprowadziła do sytuacji 1 na 4, w której nie poradził sobie Optyk.

Po zmianie stron przegrywający 2:4 Kromkodyle zostali zmuszeni do ataku na Pokój lotnika oraz Pokój gier, który na swoją pierwszą obronę wybrali gracze Actina PACT. Niestety wolno przeprowadzony atak został skutecznie powstrzymany przez obrońców. W ósmej rundzie PACT kontynuował swój agresywny styl gry, tym razem w obronie, szybko eliminując dwóch przeciwników, jeszcze zanim ci weszli do budynku – Cromcodiles odpowiedziało agresją na agresję, dzięki czemu udało im się zdobyć trzeci punkt na swoje konto. Obrońcy przygotowani na powolne zajmowanie terenu przez przeciwników, spokojnie wyczekali swoich przeciwników, co pozwoliło im zapisać wygraną w dziewiątej rundzie na swoje konto. Przy wyniku 6:3 na swoją korzyść PACT szybko doprowadziło do stanu 4 na 2, co pozwoliło im zapanować nad sytuacją i pewnie skończyć drugą mapę wynikiem 7:3, zapewniając sobie awans na finały lanowe.

SLAVGENT vs GoSkilla

Mapy które decydował o wyjeździe na finały lanowe to Willa (wybór SLAVGENT) oraz Granica (wybór GoSkilla ML). Jako mapa decydująca wylosowane zostało Wybrzeże.

Wykluczeni operatorzy: Nomad i Mira (bany GoSkilla ML) oraz Maverick i Echo (bany SLAVGENT).

Willa

Runda otwierające spotkanie SLAVGENT oraz GoSkilla ML, została rozegrana w Kuchni oraz Jadalni – wybór SLAVGENT okazał się bardzo dobry, bo właśnie na ich konto trafił pierwszy punkt. W drugiej rundzie obrona przeniosła się do Pokoju lotnika oraz Pokoju gier, gdzie SLAVGENT nie tracąc ani jednego ze swoich zawodników, rozbiło atak swoich przeciwników. Kolejny pojedynek rozegrał się na Sali trofeów oraz Sali rzeźb, a zwycięsko wyszła z niego ekipa GoSkilla doprowadzając do wyniku 2:1 dla SLAVGENT. W kolejnej rundzie obrońcy jeszcze raz decydują się na Salę trofeów, ale niestety przyniosło to taki sam efekt jak w poprzedniej rundzie, co doprowadziło do remisu 2:2. Przewagę punktową w piątej rundzie udało się zyskać drużynie SLAVGENT dzięki skutecznej obronie Pokoju lotnika. Ich przewaga nie zdołała się jednak utrzymać, ponieważ w kolejnej rundzie GoSkilla przeprowadziło skuteczny atak na Kuchnię i Jadalnię, wyrównując wynik w pierwszej połowie na 3:3.

Pierwsza obrona po zmianie stron, podczas której atak SLAVGENT był skutecznie opóźniany, pozwoliła GoSkilla ML na objęcie prowadzenia po raz pierwszy. Ósma runda przyniosła remis 4:4, dzięki dobremu atakowi SLAVGENT na Pokój lotnika oraz Pokój gier, pomimo przegranej GoSkilla zdecydowała się bronić ten sam punkt w kolejnej rundzie – za drugim razem jednak Maunikrip zdobył dwa decydujące zabicia podczas obrony, tzw. “dziewięćdziesiątki”, dzięki czemu jego zespół zdobył kolejny punkt. SLAVGENT nie pozwoliło odebrać sobie szans na zwycięstwo i w kolejnej rundzie po raz kolejny doprowadzili do remisu. Dobrze wykorzystana tarcza Clash w obronie nie dała żadnych szans atakującym na podejście pod Sale trofeów oraz Salę rzeźb, a obrońców postawiła przed szansą na zakończenie pierwszej mapy. SLAVGENT jednak po raz kolejny pokazało, że wie o co walczy i po bardzo zaciętej rundzie udało im się doprowadzić do dogrywki, a wszystko dzięki świetniej grze Janko.

Drużyną broniącą jako pierwsza w dogrywce była GoSkilla, która po raz kolejny skorzystała z pomocy tarczy Clash – umożliwiając Maunikripowi i Meksesowi eliminację przeciwników. Do pełni szczęścia i wygranej na pierwszej mapie, GoSkilla brakowało tylko przeprowadzenia skutecznego ataku na Pokój lotnika oraz Pokój gier, który broniony był przez SLAVGENT. Po podłożeniu rozbrajacza popis umiejętności dał HanzT, który wyszedł zwycięsko z sytuacji 1 na 2 i zdobył ósmy, zwycięski punkt dla swojej drużyny.

Granica

Wykluczeni operatorzy: Glaz i Echo (bany GoSkilla ML) oraz Maverick i Mira (bany SLAVGENT).

Jako pierwsza w obronie zagrała drużyna GoSkilla ML, która zdecydowała się na obronę Warsztatu oraz Pomieszczenia wentylacyjnego, gdzie udało im się powstrzymać atak SLAVGENT dzięki świetnej dyspozycji strzeleckiej KingVadera. Szafki w zbrojowni i Archiwum zostały wybrane jako drugi punkt do obrony i podobnie jak w poprzedniej rundzie, obrońcy dali radę odeprzeć atak SLAVGENT. Trzecia runda z rzędu wygrana przez GoSkilla, SLAVGENT było bliskie podłożenia rozbrajacza, jednak w ostatniej sekundzie gracz podkładający wspomniany rozbrajacz został zabity, a pozostały w rundzie czas nie był wystarczający na kolejną próbę. W czwartej rundzie SLAVGENT udało się wrócić z dalekiej podróży i przełamać złą passę wygrywając swoją pierwszą rundę na Granicy – wynik po czterech rundach to 3:1 dla GoSkilla. W piątej rundzie GoSkilla kolejny raz pokazało bardzo dobrą obronę i kontynuowało swoją dominację nad przeciwnikami, nie pozwalając im dojść do bronionej przez nich lokacji. Ostatnia runda pierwszej połowy zakończyła się wygraną GoSkilla, po nieudanym ataku na Warsztat oraz Pomieszczenie wentylacyjne w wykonaniu SLAVGENT.

Po zmianie stron wynik 5:1 mocno faworyzował GoSkilla, które od finałów lanowych dzieliły tylko dwie wygrane rundy. Obrona Kontroli celnej i Schowka mogła dać SLAVGENT szansę na powrót do meczu, jednak zawodnicy GoSkilla byli przygotowani do ataku na dolny punkt i z sukcesem udało im się podłożyć rozbrajacz, a następnie wyeliminować Fostera, który został sam na trzech przeciwników. W rundzie ósmej SLAVGENT udaje się zdobyć drugi punkt na swoje konto, dzięki daleko wysuniętemu Gustavo i jego zabójstwom w Pokoju socjalnym, a następnie trzeci punkt na swoje konto po solidnej obronie Warsztatu. GoSkilla nie dało się jednak pozbawić zwycięstwa 2:0 w całym spotkaniu, kończąc spotkanie wynikiem 7:3 pokonując obronę SLAVGENT w Pomieszczeniach obsługi oraz Łazience po wspaniałej dwójkowej akcji HanzTa oraz Maunikripa.

Podsumowanie

Pełne tabele obu grup zamieszczamy poniżej: